Att ge andra energi

  
 En positiv konsekvens av att drabbats av en allvarlig sjukdom är möjligheten att inspirera andra med samma sjukdom. Det är inget jag strävar efter, men det faller sig naturligt när jag gör mitt bästa för att ta hand om mig själv. Jag försöker att vara öppen med mina med-och motgångar, känslor och tankar. Det ger mig distans till mina upplevelser och gör mitt liv roligare, lättare och trevligare.

  
 Jag får en go känsla i magen när jag får spontana kommentarer från andra människor att min attityd och livslust smittar av sig och sprider hopp.  

Som tur är så är jag inte unik. Vi kan alla bara genom att ta hand om oss själva sprida energi till vår omgivning. Det är inte lätt att vårda sin kropp, sinne och själ, men allt som krävs är en strävan. Mer kan man inte begära av sig själv. 

Trevlig onsdag!

Lars  

Leave a Reply

