Framsteg! 

  
Nu på morgonen hade jag uppföljning på sömnmedicin och det blev högsta betyg! För fick jag beröm för att jag de facto använder min Cpap, vilket många som har denna maskin faktiskt inte gör. Sen så hade jag använt maskinen 100% av alla dagar. Och jag har fått lön för mödan( Nu har det inte varit någon direkt möda). Innan jag hade min Cpap så låg mina andningsuppehåll på 13-15 per timme. Det var enligt läkaren på sömnmedicin på gränsen till vad som är normalt. Idag 28 dagar senare ligger jag på 1-3 andningsuppehåll per timme med ett medel på 3,3! Det är fantastiska resultat och det med ett medicinskt hjälpmedel helt utan biverkningar.     

Att jag har ett normalt andningsmönster under natten har så många hälsovinster:

1. Bättre syresättning under dagen.

2. Kognitiva förmågor som problemlösning och koncentration blir bättre.

3. Humöret blir stabilare och bättre. Vakna utvilad gör mycket för humöret. 

4. Risk för stroke, hjärtattack och andra hjärt.- och kärlsjukdomar minskar. 

5. Nivåerna av stresshormon minskar avsevärt över dygnet. 

I natt så ska jag få sova med en maskin som ska utvärdera om min syresättning under natten blivit bättre, vilket är väldigt viktigt. Håll tummarna! 

Trevlig måndag!

Lars 

Leave a Reply

