Abstinens

 

Dagsranson. Många färger blir det;)

 
Bomber och granater! Jag har sedan tre dagar börjat vägen mot 5mg kortison och samtidigt har jag börjat trappa ner på Stesoliden. I två dagar har jag upplevt ett tilltagande kroppsligt obehag som är svårt att sätta ord på.   Jag vet inte vad som orsakar vad, men jag har haft mina bättre dagar har jag kunnat konstatera.

Alla nedtrappningar kommer inte gå obemärkt förbi hela tiden. Hittills har allt flytit på enligt planerna utan komplikationer. Jag får helt enkelt hålla ut till kommande tisdag då jag har uppföljning med min läkare på reumatologen.  Det är svårt att veta vad jag får lov att acceptera gällande symtom och vad som inte är bra eller rent av farligt. Av  reumaläkaren så har jag blivit informerad att muskel-och ledvärk, samt trötthet inte är en anledning till att höja kortisonet.  Om symtom håller i sig i flera veckor kan det hända att man behöver höja dosen igen.
  
Trots att jag mådde apa på morgonen så körde jag mitt distanspass enligt plan och tog nytt personligt rekord. Idag löpte jag i 17min!  Jag är supernöjd över mig själv, vilket prestation! Emma och Esther agerade support. Det är roligare att dela mina framgångar när de är med och peppar. 

Trevlig lördag! 

Lars 

Leave a Reply

