Sorgen måste få ta sin plats

 
På ett forum så skrev en klok person dessa tänkvärda ord “…sorgen måste få ta sin plats för att lyckan skall bli tydlig.” Så sant och så rätt i alla fall för mig. För varje ny “nivå” i mitt tillfrisknande som jag tar så har jag sörjt och jag har lidit i tankar om det som har varit ,det som eventuellt kommer att ske i framtiden och min begränsningar som jag upplever i min vardag. Men det fina med vara lite nere är att solen lyser så mycket varmare och starkare när den väl kommer fram. Även om den finns dagar där jag känner mer motstånd än medgång så lever jag efter en tro om att den som medvetet strävar efter ett lyckligt liv, lever ett lyckligt liv.  

Jag ska dela med mig av min dagliga påminnelse(Morgon, lunch och middag) som jag under tystnad säger till mig själv:

-Jag vill sträva efter att se möjligheter. 

-Jag vill sträva efter att vara glad och positiv 

-Jag vill sträva efter att acceptera mina rädslor och svagheter

Ordet strävan är en påminnelse till mig själv att inte försöka uppnå perfektion, en mental inställning som för mig bara leder till frustration.  Istället vill jag uppmuntra mig själv att vara uthållig och göra mitt bästa för att vara den som jag vill vara och handla i enlighet med mina övertygelser. 

Trevlig söndag!

Lars 

   

Leave a Reply

