Stillheten i den gråa vardagen

  
På söndag så skall det äntligen ske.Mitt hus ligger ute för försäljning och första visningen är den 24 januari. Jag älskar mitt hus, men det är inte en bostad som jag och Emma har valt tillsammans och det är viktigt för oss. Dessutom så är jag helt ointresserad av att lägga ner så mycket tid som det krävs för att sköta ett hus. Att jag har tummen mitt i handen när det kommer till snickeri gör mig i mer lämplig att vara husägare.

Jag vill prioritera min familj , vänner och på att ta hand om mig själv. Inget annat.  Jag har ett fantastiskt arbete som jag gärna skulle vilja arbeta heltid med,men livet har tagit en annan vändning och det är viktigt att jag anpassar mig efter de nya spelreglerna. I mitt fall handlar det om att skapa marginaler och minska stressorerna i min vardag så långt det är möjligt. Att sköta sin hälsa är ett heltidsjobb i sig. Det är därför så många idag får livsstilsrelaterade sjukdomar vid ung ålder. Få hinner sköta alla vardagens måsten och samtidigt sköta sin kost, motion, nära relationer och återhämtning. 

Efter min mammas bortgång i cancer , min älskade Lovis flyttade med sin mamma till Göteborg, min sambo blev sjuk i struma, min andra dotter Esther blev drabbade av antikroppar vid födelsen ( vilken sedan visade sig vara felaktiga blodprover), byte av jobb, avliva min älskade hund Grim och akut insjuknande i en kroniskt och mycket allvarlig reumatisk lungsjukdom så vill jag bara hämta andan. 

Jag vill bara att ha en lite längre period med den gråa vardagen. Jag vill gå till mitt jobb, träna på mitt gym, kramas med mina barn, pussa på min sambo( snart fru) och göra så lite som möjligt därutöver. Jag har inga storslagna ambitioner eller mål. Visst låter det tråkigt? Jag är en anspråkslös person,vilket beror på att jag har allt jag kan önska mig. Jag har hitta mitt livs kärlek. Jag har två underbara och friska döttrar. Och jag har tak över huvudet, mat på bordet och en ekonomi som går runt. Vad mer kan man önska sig? Givetvis finns det tusentals saker, men inget kan göra mitt liv bättre för det är perfekt redan.

Trevlig lördag! 

Lars 

Leave a Reply

