Och så detta med sömn

Jag har sovit bra, men nu har jag börjat vakna andfådd, hög puls,låg syremättnad och för tiden på dyngnet högt blodtryck. Det ska det bli ordning på. Jag ska börja med att köpa en snarkskena på Apoteket, näsvidgare och registrera min sömn. Om det inte blir bättre så ska jag be att få en remiss till sömnlab. 

  
Det som händer när syremättnaden är låg under natten är att kroppen har dålig syresättning under efterföljande dag med massa onödiga komplikationer som följd. Om du vaknar med hjärtklappning, hög puls och andningssvårigheter så var inte så snabb att relatera dessa symtom till ångest, det finns andra orsaker som är minst lika vanliga 

Jag  har sedan tidigare bitit ihop käkarna i sömnen i den grad att jag fick en spricka i min tand som behövde rotfyllas! Helt knas. Eftersom det kostar 6000:- att få en skena så vill jag få en remiss för då kostar det i stort sett ingenting. 

Förra veckan fick jag en remiss till öron näsa, hals för mina problem med att svälja. Skönt att få den biten utredd.Mitt mål är att bli den mest kartlagda personen i hela Västra götaland.Närå, jag skämtar bara!;) Jag har fått upp ögonen för sjukvården och vad mycket hjälp det finns att få. Därför känns det onödigt att sitta med besvär som det går att få hjälp för.

Trevlig lördag!

//Lars 

Leave a Reply

