Ögonundersökning 

 

Bilden till vänster visar svullnad på gulafläcken i juli. Bilden till höger är från idag och visar en regression

 
Vid mitt besök hos ögonläkaren idag så hade mitt vänstra öga blivit friskare och nu har jag snart ingen svullnad på gulafläcken kvar. Det är ju toppen! Det verkar också som att jag klarat sänkningen av kortisonet bra eftersom jag inte fått några symtom vid 12,5mg/dag. Vet inte riktigt vad jag  skall vara uppmärksam på så jag oroar mig över det mesta som händer i kroppen. Att lära känna och lita på sin kropp på nytt tar tid. 

Efter mitt sjukhusbesök så sprang jag löpintervaller 7*30 sekunder. Vilan= <110 puls.  Jag är mycket nöjd över min insats, särskit med tanke på att det är litet laddat att komma upp i puls för mig just nu. Jag försöker att pröva mig fram och se vad som fungerar för mig när det kommer till träning. Vilkem nivå skall jag ligga på för att få effekt på hjärta, lungor och styrka, samtidigt som det inte får ta för lång tid efter passet att komma ner i varv? Jag för dagbok över min puls under och efter träning. Det underlättar för att hitta rätt nivå. Om jag kör riktigt hårt så tar det allt från 30min till 6-7 timmar innan min puls når det som jag har satt upp som målslag vilket är 85 slag/min. Om jag kör medelpass likt det som jag gjorde idag så tar det 5min att komma ner till 85 slag/min och 20min innan jag kommer under 80slag/min. 

Egentligen så tror jag att kraven på pulsen är ganska höga med tanke på min historik och medicinerna som jag tar. Kortison är stress i pillerformat och bidrar ofta till ett högre blodtryck och puls.    

Trevlig torsdag!

Leave a Reply

