Första natten 

Ikväll blev första natten utanför sjukhusets trygga väggar. Läkarna tycker att det är dags att jag börjar min återanpassning till det “normala” livet, utifrån en plan som känns bra för mig.  Det var med ett stort mått av mod som jag tillsammans med Emma tog bussen  från Sahlgrensks till  Heden i Göteborg. Därifrån gick vi till ett närliggande hotell som jag hade bokat rum på. Att helt plötsligt vara omgiven av olika ljud och ständigt växlande visuella intryck var lite som att placera en karusell i mitt huvud. Mitt skeva öga och den höga värmen gjorde utmaningen lite mer klurig. Känslan av att kroppen skulle spåra ur infann sig vid flera tillfällen och paniken var inte långt bort, men precis som tidigare i veckan så hände ingenting. Det var bara väldigt obehagligt. 

Nu är det natt och med facit i hand så kan jag säga att det faktiskt har gått bra. Jag överlevde dagen utan syrgas och stesolid. Totalt avverkade jag en sträcka på 5 km och 6000steg. Som hjälp för att hålla koll på min ansträngning så har jag haft pulsklocka och min puls översteg aldrig 125slag/ min. 

Trevlig lördag! 

Leave a Reply

