Ny behandling 

  
På för schemat för dagen stod en ny behandling, Mabthera som jag fick i intravenös infusion. Tanken med denna typ av behandling är att lägga in ytterliggare ett motmedel mot mina antikroppar som tidigare har attackerat min kropp. Under en period på 4- 12 månader kommer dessa antikroppar inte finnas i min kropp och i teorin så har forskare funnit att när dessa antikroppar kommer tillbaka så har de inte samma intressen som tidigare dvs orsaka inflammationer. 
Min upplevelse av Mabthera var till en början ganska obehaglig. Jag fick nämligen en allgerisk reaktion och min hals började sakta att svullna. Många biverkningar kan jag stå ut med men andningen är jag lite rädd om. Som tur är så var det ingen ovanlig biverkning utan sjuksköterskorna som övervakade mig tjongade i mig en spruta med kortison och en spruta med antihistaminer. Svullnaden avtog och efter cirka en timme så återupptogs behandlingen utan större komplikationer. 5 timmar senare var jag klar. 

Trevlig onsdag!

 

Leave a Reply

