Trött

Igår fick jag cellgifter och idag är jag trött, väldigt trött.  Cellgifter kan ge ganska många biverkningar, men jag har personligen bara upplevt korta episoder med illamående och trötthet. Mot illamående finns tabletter så det brukar inte vara något stort problem. 

   Jag har haft lite ont i en tand så min läkare bokade in mig hos en tandläkare på eftermiddagen. Inget hål, utan värken beror troligen på att jag biter ihop och gnisslar tänder när jag sover. När man får cellgifter så blir man känsligare för infektioner. Därför så vill man hålla koll på min tandstatus. 

  
Som tur är har jag inte så många ingångar längre som riskerar att bli infekterade. Igår tog man bort den sista som var min CVK som är förkortning för central venkateter. CVK är förenklat en slang som ligger i en ven som sitter nära hjärtat. Genom CVKn sprutar man in mediciner och tar blodprover.  

  

 Nu är det fredag och för mig blir det också helg på sätt och vis. Inga undersökningar kommer att göras och inga ronder med läkare. 

Imorgon kommer Emma och Esther. Det ser jag verkligen fram emot ❤️

Trevlig fredag! 

Leave a Reply

