Motgång och mat

Det går lite motigt just nu. Det kanske inte är så upplyftande att läsa mina rader men samtidigt så är det så här mitt liv ser ut. På ronden idag berättade min läkare att hon meddelat lungmedicin om lungtransplantation. Detta är inte aktuellt i dagsläget, men om mina lungor inte blir bättre och jag inte svarar på behandling så kan det bli ett alternativ längre fram. Som ni säkert förstår så känns livet utanför dessa fyra väggar lång. Jag har också fått restriktioner vad gäller träning eftersom man inte vet i vilket skick mina lungor är i. 

Öppnade fönstret precis och fick höra vinden svepa över asplöven. Det gav mig en positiv känsla. Jag saknar naturen. Att bara sitta på en stubbe i skogen insupandes alla intryck är verkligen en lisa för själen.  

Jag måste passa på attt lyfta fram den fantastiska goda maten som jag får här. Det är riktigt bra mat. Näringsrik och nyttig. Serveras alltid med grönsaker till. 

   
      

Trevlig torsdag ! 

3 responses to “Motgång och mat

  1. Halkade in på din blogg av en slump. Du är verkligen en kämpe, härligt att läsa om din inställning.
    Per aspera ad Astra!

Leave a Reply

