Röntgen och mat

I natt fick jag sova ostört hela natten. Tidigare har sjuksköterskorna utfört kontroller klockan 06:00, 09:00 , 13:00, 15:30, 19:00, 23:00, 03:00. Nu har man tagit bort kontrollerna klockan 23:00 och 03:00, hurra! Att bli väckt mitt i . natten är ingen höjdare kan jag lova. Bortsett från prover och undersökningar så har läkarna rond vid 10:00. Frukost är klockan 08:00, lunch 11:00 , middag 16:00, kvällsfika 19:00. Där i mellan är det träning, antingen med sjukgymnast eller själv. 

Idag gjorde jag en ny röntgen på lungorna. Det gick inte så bra eftersom jag skulle stå och hålla andan i 10 sekunder. Det klarade jag inte. Att bara stå är en utmaning i sig. Sen visade det sig att personalen på röntgen missade detaljer i remissen så nu ska jag göra en ny röntgen om någon timme igen.

  

Maten på den avdelning jag ligger nu är verkligen toppen.  Råkost och grönsaker är alltid standard. Som tur är så har jag inte mått illa efter cellgifterna som jag fick i förrgår så jag ser alltid fram emot mina måltider. 

 

  
  
  
För att komma upp i tillräckligt med kalorier så tar jag näringsdrycker mellan måltider som innehåller 400 kcal på 200ml. 

  
Trevlig lördag! 

2 responses to “Röntgen och mat

    • Skogsbär är också ett alternativt;) Har hamnat där att jag tycker att choklad smakar minst illa.

Leave a Reply

