Drenage borta och min älskade Emma på besök

Röntgen på lungan visade ingen luftspalt igår och därför så tog läkarna beslutet att stänga pumpen till drenaget för att se om luften skulle komma tillbaka under natten. På morgonen idag ville thoraxkirurgen att jag skulle provocera lungan för att se om den “pyser” luft, vilket skulle göras genom att jag skulle vara uppe och gå.Dock visade röntgen idag att så inte var fallet och man bestämde sig för att plocka bort drenaget. Klockan 17:00 ska man göra en ny röntgen för att se att allt är ok. Hängsle och livrem är det som gäller på IVA. Inget lämnas till slumpen.

   
 

Idag kom mina älsklingar på besök. Emma har varit vid min sida varje dag sedan jag insjuknade och nu kan vi inte träffa så ofta. Eftersom min vård bedrivs inom samma landsting så utgår ingen ersättning för resor och logi. Emma har verkligen varit min livlina, utan henne hade jag aldrig fixat tiden på IVA. När kroppen höll på att koka över baddade hon mig med kalla handdukar i timmar och hon var den som beskrev för personalen vem jag var och vad gillade respektive ogillade. Emma var med under hela perioden i Stockholm så att vi kunde få träffas varje dag. Min kärlek och tacksamhet till Emma vet inga gränser. Hon är verkligen min livskamrat. Det finns så mycket jag vill säga om denna fantastiska kvinna! Orden räcker inte till för att beskriver hur  betydelsfull hon är och  alltid har varit.

  

One response to “Drenage borta och min älskade Emma på besök

Leave a Reply

