Varje dag är ett äventyr

20130623-135533.jpg

Just nu är det mesta osäkert , och vet ni vad ? Jag älskar det! När ingenting är säker kan man var säker på en sak, allt kan bli möjligt. Jag har ingen aning om vad som händer om ett år eller så nära som en månad. Jag önskade en förändring och nu har jag äntligen hamnat där jag vill vara.

Att bygga murar
När jag valde att säga upp mig från en fast anställning var det många som öppet visade sin oro. Hur ska du klara dig ekonomiskt? Vad ska du göra sen? Hur kommer nästa arbetsgivare tänka om du bara jobbade 6 månader? Tänk om ditt eller datt händer.

Relevanta frågor ur ett kortsiktigt perspektiv. Pengar kan alltid ses som ett gissel , ett hinder för att förverkliga drömmar. Å andra sidan ingår oron för ekonomin i det frenetiska byggande av murar och fort som skall skyddas oss mot allehanda “faror”. Dock är detta en illusion. Att isolera sig mot det som är farligt leder i själva verket till att vi blir mer sårbara, lätta måltavlor för det som kallas livet.En förmögenhet kan försvinna, dem vi älskar kan dö, ett självklart äktenskap kan splittras.Så är livets rätta natur. Och ju mer vi jobbar för att förebygga alla dessa personliga katastrofer desto mer sannolikt är det att så faktiskt kommer att ske.

På frågan om en fast anställning är en förevigt tryggad anställning så skulle troligen samtliga före detta anställda vid SAAB svara nej. På samma fråga så skulle nog svaren blir detsamma för cirka 1000 medarbetare som fick lämna sina jobb när Försäkringskassan valde att omorganisera 2008.

Min största rädsla
Jag är inte rädd för att dö med trasiga skor. Min största rädsla är att bli en bag- in- box poet. Att i sökandet efter meningsfullhet fylla mitt liv med triviala distraktioner för att orka hantera det faktum att jag gör något som jag inte vill göra, med människor som jag inte vill träffa.

Detta är mitt äventyr. En del bestiger Mount Everest och andra slutar sitt jobb:) Vad är farligast ?

Leave a Reply

